W jaki sposób przyciągnąć do hotelu gości biznesowych?

6 marca 2018

Gość biznesowy w hotelu

Luksusowe hotele to obiekty, z których zasobów najczęściej korzystają klienci biznesowi, będący w podróży służbowej. Biorąc pod uwagę dużą konkurencję na rynku hotelowym, właściciele obiektów noclegowych nie mogą ograniczać się do zapewnienia gościom biznesowym wyłącznie kącika biurowego w pokoju, koniecznością staje się stworzenie oferty, która spełni oczekiwania gości o większych wymaganiach.

W tym momencie warto nadmienić, że gość biznesowy w docelowym miejscu podróży zostawia zazwyczaj czterokrotnie więcej pieniędzy niż gość indywidualny.

Nic więc dziwnego, że hotele prześcigają się w pozyskiwaniu jak największej liczby biznesmenów, którzy zdecydują się na pobyt w danej placówce podczas pobytu biznesowego w konkretnej miejscowości.

W dużej mierze wynika to z faktu, że pobyt biznesowy obejmuje zazwyczaj kilka noclegów, a także stwarza możliwość do zaoferowania wyjazdów integracyjnych, konferencji lub kongresów organizowanych w tym właśnie miejscu.

Z całą pewnością warto rozważyć opracowanie wieloaspektowej oferty, która zainteresuje rodzime i zagraniczne przedsiębiorstwa.

Ponadto należy pamiętać, że turystyka biznesowa stanowi najbardziej dochodową gałąź w branży, a klient biznesowy wydaje w ciągu roku nawet trzysta razy więcej niż przeciętny turysta.

Jak wynika z danych statystycznych, turystyka biznesowa stanowi prawie 1/3 dochodów w branży, a zyski z każdym rokiem stają się coraz większe i wszystko wskazuje na to, że kwestia ta nie ulegnie zmianie.

Relaks po spotkaniu

Priorytetem wiodących hoteli w Polsce jest kompleksowa i profesjonalna obsługa wyjazdów służbowych. Nietrudno zauważyć, że największym zainteresowaniem cieszą się obiekty typu airport, usytuowane w bezpośrednim sąsiedztwie lotnisk. Są to hotele, które oferują nie tylko standardowe usługi konferencyjne i pokoje biznesowe z dostępem do szybkiego internetu, a także bezpłatny transport z lotniska lub dostarczanie bagażu z lotniska bezpośrednio do pokoju gościa.

Atrakcje hotelowe

Patrząc na możliwości, jakie zapewniają obiekty typu airport, nietrudno zauważyć, że pozostałe hotele muszą zapewnić klientom biznesowym alternatywne atrakcje.

Przykładem są tutaj choćby szeroko rozumiane usługi SPA, oferowane przede wszystkim przez placówki znajdujące się z dala od głównych szlaków komunikacyjnych. Strefa SPA to doskonałe rozwiązanie, by zapełnić czas pomiędzy pracą i nocnym odpoczynkiem.

Oferowana przez hotele odnowa biologiczna sprawia, że klienci mają szansę, by oderwać się od codziennych obowiązków, zarówno służbowych, jak i rodzinnych, a tym samym umożliwia skosztowanie odrobiny przyjemności podczas męczącego wyjazdu służbowego.

Goście biznesowi rezerwują miejsca hotelowe zazwyczaj na jeden lub dwa noclegi. Wyposażenie w tej kwestii okazuje się sprawą drugorzędną – zdecydowanie ważniejszy jest komfort pracy, głównie dostęp do szybkiego internetu.

Należy jednak pamiętać, że aktywni goście hotelowi często poszukują dodatkowych atrakcji, warto więc zadbać o to, aby obiekt posiadał basen lub siłownię, przygotować plan wycieczki po okolicy lub program oferowany przez okoliczne kluby nocne i dyskoteki.

image

Michał Kamiński

Redakcja hotelumarii.pl