Tajemnice hoteli konferencyjnych, czyli jak zyskać nie tylko pieniądze

17 lutego 2018

Konferencja biznesowa

Udana konferencja to gwarancja dobrego biznesu – wie o tym każdy właściciel obiektu hotelowego, oferującego sale konferencyjne. Warto więc wiedzieć, w jaki sposób przygotować dobrą konferencję i co zrobić, aby podejmowane działania przyniosły pożądane zyski.

Możliwości na tej płaszczyźnie jest naprawdę wiele i z cała pewnością warto z nich skorzystać.

Dobre relacje gwarancją dobrych pieniędzy

Dobre relacje biznesowe to realna szansa na zarobienie dużych pieniędzy. W tym momencie wiele osób może zadać pytanie, co zrobić, aby poprawić wspomniane relacje biznesowe? Jak nimi kierować, by zyskać jeszcze więcej niż do tej pory?

Najczęstszym i największym problemem okazuje się na tej płaszczyźnie odpowiednie budowanie relacji, a co za tym idzie, prawidłowa komunikacja. Warto pamiętać, że nieodpowiedni proces komunikacyjny może zaburzyć wiele elementów. Znaczna część problemów stanowi także efekt subiektywnego spojrzenia na niektóre sprawy, co okazuje się sporym błędem.

Analizując tę kwestię należy zwrócić uwagę na fakt, że każdy obiekt hotelowy posiada własną specyfikę oraz strategię postępowania względem klientów. Tworząc ofertę należy postawić się w miejscu klienta i dołożyć starań, by zrozumieć jego potrzeby i oczekiwania. Działanie to pozwala stworzyć zarys obiektu, który zamierzamy docelowo stworzyć, uwzględniając jednocześnie fakt, że jest to rozwiązanie bardzo elastyczne, które w każdym momencie może ulec mniej lub bardziej widocznym zmianom. W ten sposób możemy poznać specyficzne oczekiwania i rozwiązania, o których wcześniej nawet nie myśleliśmy.

W jakim celu podejmować te działania? Przede wszystkim po to, by znaleźć optymalne rozwiązanie ofertowe, wyprzedzając konkurencyjne firmy.

Hotel konferencyjny

Na czym przede wszystkim zależy hotelom konferencyjnym?

Pozornie odpowiedź wydaje się prosta, jednak po głębszej analizie jest ona zdecydowanie bardziej złożona. Zasadniczo priorytetem są wysokie zarobki, należy jednak pamiętać, że każdy hotel posiada indywidualne cechy, wpływające w bezpośredni sposób na jego specyfikę. I strategię działania – są to czynniki, które w istotny sposób mogą wpływać na ostateczną decyzję.

Warto także pamiętać, że niektórym hotelom zależy wyłącznie na organizowaniu konferencji z jednoczesnym wynajmem pokoi.

Są jednak obiekty, dla których organizacja konferencji to zadanie priorytetowe – jednostki te wychodzą z założenia, że także bez wynajmu mogą sporo zarobić organizując spotkania biznesowe.

Oczywisty jest fakt, że każdy hotel, który organizuje konferencje, chce zarobić jak najwięcej, natomiast klienci zlecający organizację spotkania biznesowego chcą jak najmniej wydać. Pojawia się konflikt interesów, warto jednak pamiętać, że można go skutecznie rozwiązać za pomocą prostego narzędzia, jakim jest kompromis.

Nikogo z pewnością nie dziwi to, że marzeniem wszystkich hoteli jest stała rezerwacja wszystkich pokoi w regularnych cenach, dostępnych na stronie internetowej obiektu. Kwestia ta dotyczy przede wszystkim zwykłych hoteli, które – w przeciwieństwie do butikowych – często nie mogą liczyć na stałe zapełnienie.

Chcąc uzyskać jak najlepsze efekty, właściciele zwykłych hotelów często manipulują cenami, zależnie od pory roku i zainteresowania ofertą, obłożenia hotelu, a nawet dnia tygodnia. Istotną kwestią jest także profil klienta oraz rodzaj organizowanej imprezy.

image

Michał Kamiński

Redakcja hotelumarii.pl