Coraz więcej Polaków zwraca uwagę na standardy podczas podróży służbowych

31 stycznia 2018

Nocleg podczas delegacji

Dobry hotel to przysłowiowa połowa sukcesu, także podczas wyjazdów biznesowych. Warto więc zwrócić uwagę na lokalizację obiektu hotelowego, atmosferę, a także dostęp do bezpłatnego WiFi.

Jak wynika z badań "Polacy w delegacji - standardy i zwyczaje", prawie połowa wyjeżdżających służbowo wybiera hotele o podwyższonym standardzie, 3-5-gwiazdkowe, na podobnym poziomie kształtuje się ilość osób, które otrzymują dietę w wysokości ustawowego minimum.

Badanie miało na celu ukazanie standardów w zakresie podróży służbowych, panujących w polskich firmach. Jak wynika z przeprowadzonych badań, Polacy coraz częściej wybierają się w podróże służbowe i robią to w dobrym stylu.

Można także zauważyć pojawiające się nowe trendy na tej płaszczyźnie, m.in. praca w strefie coworkingowej w hotelach.

Polacy wyjeżdżają często, są to jednak podróże krótkie – aż 47% ankietowanych wybiera się w podróż służbową więcej niż 7 razy w ciągu roku, nierzadko są to podróże zagraniczne. Większość osób wyjeżdża na dwa (42 %) lub jeden nocleg (39 %).

Zasadniczo cel podróży biznesowych ma charakter stricte zawodowy, mimo to Polacy zwracają uwagę wysoki standard oraz dodatkowe usługi oferowane przez hotel. Prawie połowa ankietowanych wybiera hotele 3-5-gwiazdkowe (47%), aczkolwiek większość (88%) decyduje się na pokoje standardowe.

Ponad połowa ankietowanych (51%) samodzielnie podejmuje decyzję o wyborze miejsca hotelowego, jedna piąta ankietowanych stwierdza natomiast, że o wyborze miejsca noclegowego decydują przede wszystkim umowy korporacyjne.

Co trzeci ankietowany pracuje w dużym przedsiębiorstwie, zatrudniającym powyżej 500 osób.

Znaczna część ankietowanych (48%) deklaruje otrzymywanie najniższej, ustawowej diety dziennej, przywilej diety przekraczającej 200 zł na dzień dotyczy zaledwie 15% ankietowanych.

Śniadanie hotelowe

Smaczne śniadanie i szybkie WiFi

Większość ankietowanych twierdzi, że istotnym czynnikiem, który decyduje o wyborze miejsca zakwaterowania, jest lokalizacja hotelu (77%), na drugim miejscu znajduje się cena doby hotelowej.

W kwestii samego miejsca, największym udogodnieniem jest lokalizacja obiektu (83%)n oraz bezpłatne, szybkie WiFi (58%). Kolejne czynniki, na które zwracają uwagę ankietowani, to jakość obsługi i oferta gastronomiczna. Większość ankietowanych twierdzi, że bardzo ważna (56%) lub ważna (36%) jest przyjazna atmosfera i miła obsługa, natomiast 44% respondentów podkreśla, że istotnym czynnikiem jest gastronomia, w szczególności oferta śniadaniowa i barowa.

Mniej ważne okazują się usługi dodatkowe, np. dostęp do pralni, usługa concierge lub strefa fitness/SPA.

Nowe trendy w podróżach służbowych

Przeprowadzone przez Vienna House badanie wskazało także nowe trendy w podróżach służbowych. Przeważająca większość biznesmenów pracuje we własnym pokoju hotelowym (87%), aczkolwiek co trzeci ankietowany wolałby pracować w strefie coworkingowej w miejscu zakwaterowania (34%). Co piąty ankietowany (21%) korzysta z Executive Corner – strefy biznesowej, z dostępem do komputerów, drukarki, prasy oraz kuchni.

Można także zauważyć wzrost popularności stanowiska Travel Managera – osoby odpowiedzialnej za organizację podróży służbowych pracowników – z pomocy Travel Managera korzystał co dziesiąty ankietowany.

Badanie "Polacy w delegacji - standardy i zwyczaje" wskazuje, że Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na standard hoteli, znaczna część (58%) wraca do obiektów podczas podróży prywatnych.

image

Michał Kamiński

Redakcja hotelumarii.pl